Page 3 - PERATURAN MEMANAH
P. 3
JAWATANKUASA TEKNIKAL & PERTANDINGAN SIPMA 2025
2.3 Penyertaan adalah terbuka kepada semua pasukan berikut:
2.3.1 Majlis Sukan Sekolah Malaysia (MSSM)
2.3.2 Majlis Sukan Institut Pendidikan Guru Malaysia (MSIPGM)
2.3.3 Majlis Sukan Matrikulasi Malaysia (MSMM)
2.3.4 Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM)
2.3.5 Majlis Sukan Politeknik Malaysia (MSPM)
2.3.6 Majlis Sukan Kolej Komuniti Malaysia (MASKOM)
2.3.7 Majlis Sukan Institusi Pengajian Tinggi Swasta (MASISWA)
2.3.8 Majlis Sukan Kolej Vokasioanal Malaysia (MASKoV)
2.4 Pendaftaran hendaklah dibuat dengan menggunakan Borang Penyertaan
Rasmi yang disediakan oleh Jawatankuasa Pengelola pada yang telah
ditetapkan. Butir-butir tentang seseorang peserta hendaklah dilengkapkan dan
disahkan oleh Setiausaha Agung Majlis Sukan Pasukan atau Ketua Kontinjen
masing-masing.
2.5 Pegawai dan pemain WAJIB membawa ‘Kad Akreditasi’ sebagai
pengeshan bagi setiap perlawanan sepanjang SIPMA berlangsung.
2.6 Tiada peserta gantian boleh dikemukakan selepas tarikh tutup pendaftaran.
Hanya penguguran acara sahaja dibenarkan semasa Taklimat Pengurus
Pasukan. Penukaran peserta (dalam kalangan peserta berdaftar sahaja)
hanya dibenarkan dalam tempoh masa yang ditetapkan selepas tarikh tutup
pendaftaran
3 KELAYAKAN
3.1 Rujuk Perkara 4 Peraturan Am SIPMA.
4 TAKLIMAT PENGURUS PASUKAN
4.1 Taklimat Pengurus Pasukan akan diadakan sekurang-kurangnya satu
(1) hari sebelum pertandingan pertama dijalankan.
4.2 Pengurus-pengurus pasukan dikehendaki mengemukakan senarai nama
peserta beserta dengan Kad Pengenalan atau dokumen pendaftaran JPN 1/9
atau 1/11 yang asal untuk disahkan dan No. Kad Matrik (untuk yang
berkenaan).
4.3 Senarai peserta yang disahkan semasa Taklimat Pengurus Pasukan
adalah muktamad.