Page 3 - PERATURAN BOLA TAMPAR
P. 3
JAWATANKUASA TEKNIKAL & PERTANDINGAN SIPMA 2025
2.5 Penyertaan adalah terbuka kepada semua pasukan berikut:
2.5.1 Majlis Sukan IPTS Malaysia (MASISWA)
2.5.2 Majlis Sukan Politeknik Malaysia (MSPM)
2.5.3 Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM)
2.5.4 Majlis Sukan Matrikulasi Malaysia (MSMM)
2.5.5 Majlis Sukan Sekolah Malaysia (MSSM)
2.5.6 Majlis Sukan Kolej Komuniti Malaysia (MASKOM)
2.5.7 Majlis Sukan Kolej Vokasional Malaysia (MASKoV)
2.5.8 Majlis Sukan Institut Pendidikan Guru Malaysia (MSIPGM)
2.6 Pegawai dan pemain WAJIB membawa ‘Kad Akreditasi’ sebagai
pengesahan bagi setiap perlawanan sepanjang SIPMA berlangsung.
3. KELAYAKAN
3.1 Rujuk Perkara 4 Peraturan Am SIPMA.
4. TAKLIMAT PENGURUS PASUKAN
4.1 Taklimat Pengurus Pasukan akan diadakan sekurang-kurangnya satu (1)
hari sebelum pertandingan pertama dijalankan.
4.2 Pengurus-pengurus pasukan dikehendaki mengemukakan senarai nama
pemain berserta dengan Kad Pengenalan atau dokumen pendaftaran JPN 1/9
atau 1/11 yang asal untuk disahkan dan No. Kad Matrik (untuk yang
berkenaan).
4.3 Senarai pemain yang disahkan semasa Taklimat Pengurus Pasukan adalah
muktamad.
4.4 Selepas taklimat pengurus pasukan, sebarang permohonan pertukaran/
gantian pemain tidak dibenarkan.
5. JADUAL PERTANDINGAN
5.1 Jadual pertandingan akan disediakan oleh Jawatankuasa Teknikal dan
Pertandingan SIPMA.